Studio Spinazie
Studio Spinazie
Instagram
LinkedIn
Facebook
Contact

Clean Venture

Situatieschets

Bij een overspannen arbeidsmarkt waarin het personeelstekort groot is, zijn bedrijven op allerlei manieren bezig om de juiste mensen aan te trekken. Dit gebeurt vaak op een achterhaalde wijze, door vacatures te plaatsen die gebaseerd zijn op functies en profiel. Dit terwijl jongeren meer op zoek zijn naar een baan die aansluit op persoonlijke drijfveren, talent en identiteit. Innovatie is noodzakelijk en dat ziet Clean Venture. Zij bedachten het N.CV, het CV van de toekomst, waarin talenten en drijfveren binnen teams en organisaties zichtbaar worden, ongeacht achtergrond.

Vraagstuk

Clean Venture vroeg ons om een identiteit en styling te bedenken en ontwerpen voor zowel het bedrijf, Clean Venture, als voor hun product, het Naturalis Curriculum Vitae [N-CV]. Bij Clean Venture zoeken ze naar de juiste verhoudingen tussen privé en werk, talent en ontwikkeling. Een wereld waarin werk aansluit bij wie je écht bent en waar de ideale werkgever de ideale werknemer heeft. 

Wat is er nodig

Naast dat het bedrijf een sterk logo en frisse identiteit nodig had, moest er voor het product een krachtig beeldmerk komen. Hoe vertaal je de balans tussen hoofd (verstand) en hart (gevoel) naar een herkenbare vorm? Zo’n innovatief en nieuwe middel vraagt om een eigentijdse uitstraling.

Terugblik

Nadat we een duidelijk merkverhaal hadden geformuleerd, zijn we aan de slag gegaan met de creatieve vertaalslag. De prettige en effectieve samenwerking zorgde ervoor dat er in relatief korte tijd een krachtig merk is opgebouwd, met een onderscheidende uitstraling.

Zoiets verzint studio
spinazie nog meer

Bekijk meer cases

Benieuwd wat Studio Spinazie voor jou verzint?

Neem contact op