JEWA GROUP
Situatieschets
Ben je op zoek naar gas, voor welke toepassing dan ook, dan kun je terecht bij Jewa Group. Van technische gassen voor de industrie, landbouw, horeca en evenementen tot recreatief gebruik voor thuis of auto’s. Dit familiebedrijf met meer dan 25 jaar ervaring in gasoplossingen, hecht veel waarde aan het verantwoord omgaan met mens en milieu. Daarbij stond het bedrijf voor een grote uitdaging. Gas is geen duurzame oplossing en het bedrijf moest zich daarom meer gaan richten op biologische gassen. Met CO2 heeft Jewagas een duurzaam [bij]product in huis.
Vraagstuk
Door een veranderende markt en het innovatief meebewegen, klopte het verhaal van Jewagas niet meer. Daarom bedachten, creëerden en begeleidden wij de transitie naar hun nieuwe identiteit. Van Jewagas naar Jewagroup. Onder Jewagroup konden vervolgens de andere entiteiten worden ondergebracht: Jewa Gas, Jewa C02, Jewa Dry Ice en Jewa H2. De nieuwe styling sluit hier perfect bij aan, waardoor Jewa Group weer klaar is voor de toekomst!


Wat is er nodig
De naamsverandering zorgde ervoor dat er ook een nieuwe logo moest komen. Een fris, nieuw beeldmerk, zonder de herkenbaarheid van het huidige te verliezen. Daarnaast moest het mogelijk zijn om (nieuwe) producten met een eigen logo, aan het assortiment toe te voegen. De nieuwe positionering vereiste ook een aangepaste uitstraling. Zodoende hebben we de hele huisstijl onder handen genomen.
Terugblik
Jewagas staat open voor advies en goede raad. Mede daardoor werden er snel doelgerichte en strategische keuzes gemaakt. Met deze kaders werd er een frisse, nieuwe identiteit uitgerold waarmee het bedrijf zich nog jarenlang onderscheidend kan blijven profileren.




