Piccobella
Situatieschets
Piccobella verkoopt bijzonder serviesgoed uit Italië. Ze werken samen met kleinschalige ambachtslieden met passie voor het vak en verkopen exclusief keramiek uit de omgeving van Venetië. Het servies is gedurfd, origineel en handgemaakt, waardoor geen enkele schaal hetzelfde is. Ambachtelijkheid op zijn best! Na overname bleek dat het logo en de visuele identiteit niet meer pasten bij de merkambitie van de nieuwe eigenaar.
Vraagstuk
Wij zijn aan de slag gegaan met het nieuwe merkverhaal van Piccobella, passend bij de nieuwe ambities. De styling mocht frisser en moderner, waardoor het aantrekkelijker in de markt kon worden gezet om ook de jongere doelgroep aan te spreken. De handgemaakte schalen spreken enerzijds de echte verzamelaar aan, anderzijds de liefhebber die de schaal ziet als een bijzonder decoratiestuk in huis.
Wat is er nodig
De stijl van Piccobella moest Italië laten zien in al haar pracht: gevoel voor stijl, warmte en lekker eten. Wij legden twee concepten bij ze voor: fris met veel kleur of modern met strakke vormen. Piccobella koos voor modern en zet het daarmee in de markt als exclusief Superior Italian Tableware. Want elke dag verdient toch een mooi gedekte tafel?
Terugblik
Nóg meer uit Piccobella halen. Dat wilden we samen bereiken en wat een resultaat! Een exclusief merk met uniek handgemaakt servies, dat zowel bij jong als oud gewild is voor in huis.